Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Svobodné školy a jejich uplatnění v současném školství
Bartošová, Alexandra ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
V mé diplomové práci se zabývám termínem svobodná škola. Vysvětluji ho, představuji vybrané svobodné školy, demokratické principy škol, antiautoritativní pedagogiku a termín unschooling. Mým cílem je poukázat na kvality svobodných škol a ukázat důvody, proč by měly být brány za plnohodnotné a rovnocenné ke klasickému školství. Poukazuji na to, že tento typ vzdělávání si zaslouží větší ohlas a finanční podporu od MŠMT. Některé Svobodné školy a hnutí jsou v mnohém inspirovány pedagogickým konceptem nezávislé britské internátní školy Summerhill a pedagogikou jejího zakladatele Alexandera Sutherlanda Neilla. Ve své práci popisuji jeho pedagogické principy a historii školy Summerhill. Dílčím cílem práce je objasnit, v jakých školách a do jaké míry jsou uplatňovány myšlenky Summerhill School v Čechách a jak se dá navázat na myšlenky A.S.Neilla v našem prostředí. V teoretické části se zabývám termínem demokracie. Popisuji historii svobodných škol a jejich vývoj v Čechách, například v období reformně pedagogických pokusů, a v zahraničí ve školách Sudbury Valley School a Newgate School Sarasota. Výzkumná část práce popisuje vymezení výzkumného problému, průběh výzkumného šetření, můj vlastní pohled na výuku a učební styl, interpretaci výzkumu na ScioŠkole Praha 11, ZŠ Edisona a ZŠ Kairos. Používám metody...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.